پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150683
تورم در بازار ۴۰ درصد است نه ۱۶ درصد
تاریخ انتشار : 1393/12/13 09:44:04
نمایش : 1687
وزير پست، تلگرام و تلفن دولت سازندگي با اشاره به اينکه مي‌گويندتورم ۱۶ درصد است اما تورم در بازار ۴۰ درصد است، گفت:‌طنزها در کشور بيشتر به سمت عوامل اجرايي گرايش دارند تا به سمت عوامل سياسي.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،سيدمحمد غرضي امروز در نشست خبري اولين جشنواره طنز سياسي اجتماعي دکتر سلام که در محل خبرگزاري فارس برگزار شد، اظهار داشت: در ابتداي انقلاب مطبوعات جايگاه وسيعي داشتند، درسال ۵۸ هر کاريکاتوري که نمي‌توانست ترسيم و هر مقاله‌اي که نمي‌توانست منتشر شود مقابل دانشگاه تهران به نمايش گذاشته مي‌شد.

وي افزود: بنده بيش از يک دهه پاي ثابت نشريه گل آقا بودم و حتي برخي مواقع طنزها به طعنه‌ هم مي‌رسيد اما هرگز دربرابر اين انتقادات واکنش نشان ندادم حتي از بنده پرسيدند چرا در برابر اين موضوعات حرفي نمي‌زنيد که در پاسخ عنوان کردم اگر فردي مي‌تواند از کاريکاتور من نان بخورد چه ايرادي دارد.

وزير پست، تلگرام و تلفن دولت سازندگي با اشاره به اينکه طنز يک ابزار قوي براي بيان انتقادات است، گفت: طنز مي‌تواند شاخ تند و تيز حکام را بشکند.

غرضي ادامه داد: در آن زمان که نشريه گل آقا فعاليت مي‌کرد، نمي‌توانست با شخصيت‌هاي سياسي درگير شود و بيشتر به شخصيت‌هاي اجرايي انتقاد مي‌کرد، در ايران، طنزي سياسي را به خاطر ندارم. جريان اجتماعي طنز در ايران قوي‌تر از جريان سياسي است و طنزها بيشتر به سمت عوامل اجرايي گرايش دارند تا به سمت عوامل سياسي.

وي بيان کرد: مطبوعات ابزار رشد و توسعه هستند و حتي آن زمان که بنده بارها از سوي نشريه طنز گل آقا مورد انتقاد قرار مي‌گرفتم به ياد ندارم که يک بار از آن نشريه شکايت کرده باشم. قدرت سياسي به جهت آنکه نمي‌تواند جواب مردم را بدهد خيلي با طنز سازگار نيست.

وزير پست، تلگرام و تلفن دولت سازندگي ادامه داد: ۴ دولت گذشته در اواخر کار از چشم مردم افتاده بودند و هر فردي که نمي‌تواند جواب مردم را بدهد، کم تحمل مي‌شود. در حقيقت اگر فردي شعار داده و نتواند عمل کند کم تحمل مي‌شود.

غرضي عنوان کرد: اگر نقد باعث بالا رفتن توانايي مردم در تحليل مسائل شود مي‌تواند غوغا کند و ذهنيت مردم را در تحليل جريانات سياسي بالا ببرد و علت ماندگاري طنز به جهت آن است که به جريانات مختلف کمک کرده تا مشکلات خود را بفهمند.

وي با اشاره به اينکه دولت مي‌گويد تورم ۱۶ درصد است اما تورم در بازار ۴۰ درصد است در پاسخ به اين پرسش که يکي از شعارهاي انتخاباتي شما اين بود که مي‌خواهيد تورم را به صفر برسانيد و در بهمن ماه اعلام کردند تورم صفر شده است گفت: تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه صفر شوده بود. اگر دولتي روي کار بيايد که بيش از ۷۰-۸۰ درصد رأي مردم را داشته باشد مي‌تواند با مردم امور را پيش برد اما با دولتي که ۵۰ درصد رأي مردم را کسب کرده است نمي‌توان کاري کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html